MyAHK-account

Alle ingeschreven studenten en medewerkers in dienst van de AHK hebben recht op een MyAHK-account. Dit account geeft toegang tot alle digitale voorzieningen aan de AHK:

  • MyAHK: de toegangspoort tot alle informatie die je dagelijks nodig hebt;
  • je persoonlijke e-mail;
  • de elektronische leeromgeving Blackboard;
  • het cijferregistratiesysteem Alluris;
  • computers op je werkplek of in studiecentra;
  • het draadloos netwerk op alle AHK-locaties;
  • en nog een aantal applicaties die via MyAHK te bereiken zijn volgens het 'single-sign-on-principe' (1x inloggen), zoals de SelfServicedesk om de afhandeling van je ICT-meldingen te volgen.

Aanmaak & activeren account

Bij inschrijving als student of indiensttreding als medewerker wordt automatisch een MyAHK-account gecreëerd. Je ontvangt een e-mail op je privé-adres voor het activeren van je account. Vanaf twee weken voor aanvang van je studie, cursus of dienstverband kun je inloggen op MyAHK, computers op de AHK-locaties en het draadloos netwerk.

Studenten krijgen eerder gedeeltelijk toegang voor het uploaden van de pasfoto voor hun studentenkaart. Zij hebben dan nog geen toegang tot MyAHK, maar wel tot hun mailbox. Voor de grootste groep studenten geldt dat de toegang tot MyAHK rond 15 augustus actief is.

Heb je de e-mail voor het activeren van je MyAHK-account niet ontvangen? Controleer dan eerst of deze te vinden is in je spamfolder. Is dat niet het geval? Stuur dan een e-mail naar helpdesk@ahk.nl met de volgende gegevens:

  • volledige naam
  • student- of medewerkersnummer
  • geboortedatum
  • adresgegevens
  • mobiele nummer

Zo kunnen we je identificeren en het probleem zo snel mogelijk oplossen.

Het account bestaat uit de eerste voorletter gevolgd door een punt, de achternaam en eventueel een volgnummer, bijvoorbeeld j.jansen07.

De gebruikersnaam is uniek en zal nooit aan een ander worden toegekend, ook niet nadat je de AHK verlaten hebt.

Bij het aanmaken van een MyAHK-account wordt ook een e-mailadres gegenereerd. Dit heeft het volgende format:

  • voornaam.achternaam@student.ahk.nl voor studenten;
  • voornaam.achternaam@ahk.nl voor medewerkers.

Mocht het adres al eerder uitgegeven zijn, dan wordt direct achter de achternaam een volgnummer toegevoegd.

Beëindiging account

Het MyAHK-account is geldig voor de duur van je inschrijving als student of je dienstverband als medewerker. Bij uitschrijving of beëindiging dienstverband wordt het account dan ook automatisch weer gedeactiveerd.

  • één maand na uitschrijving of beëindiging dienstverband wordt het account geblokkeerd;
  • drie maanden na uitschrijving of beëindiging dienstverband wordt alle data behorend bij het account fysiek verwijderd.

Wanneer je na uitschrijving of beëindiging dienstverband opnieuw een actieve verbintenis bij de AHK krijgt, dan kun je gebruikmaken van hetzelfde MyAHK-account; dit is dan echter wel leeg.

Delen