Kunst en Ondernemerschap - DAS Creative Producing keynote lezing

zondag 08 september 2024, 11:00 - 13:00 uur
Adyen Rokin 49
Rokin 49
1012KS Amsterdam

Maandelijkse zondagochtend lezingen georganiseerd door de masteropleiding DAS Creative Producing in samenwerking met Adyen 

Onze lezingen vinden plaats op zondagochtend, om 11.00 uur bij Adyen, Rokin 49, Amsterdam. Entree gratis. Meld je aan via het aanmeldformulier op onze website.
Voor contact mail je naar: dascreativeproducing@ahk.nl.

Op zondagochtend 8 september spreken Ayra Kip, Natasha Slagtand en Jimmy-Pierre de Graaf. Drie inspirerende en bijzondere rolmodellen die ieder op eigen wijze vormgeven aan hun ondernemerschap in de kunst en het werken met gemeenschappen, kunstenaars en financiers.

De lezing zal in het Nederlands zijn.

Over Ayra Kip

Ayra Kip is schrijver, cultureel curator en fondsenwerver. Samen met haar tweelingzus Ira vormt zij de directie van KIP Republic, een creatief bureau dat zwart cultureel erfgoed belicht aan de hand van multi disciplinaire initiatieven.

KIP Republic is de initiatiefnemer en drijvende kracht achter Free HeriHeri For All, een beweging dat sinds 2020 de herdenking van Slavernij op 1 juli nationaal aandacht brengt met het gratis uitdelen van HeriHeri.

Het is de missie van KIP om verhalen te vertellen die inspireren tot een gesprek en kritische analyses over de tijd waarin we leven vanuit een cultureel diverse blik.

Zij zijn liefhebbers van alles kunst, cultuur en eten, en bouwers van gemeenschappen. 

Over Natascha Slagtand 

Natascha Slagtand is de Rotterdamse zangeres Tasha’s World en co-founder van The House of Knowledge. Stichting House of Knowledge is een muzikaal platform welke zich richt op het begeleiden en ondersteunen van uitzonderlijk talent binnen de performing arts.

Door middel van het aanbieden van individuele en op maat gemaakte ontwikkelingstrajecten helpt House of Knowledge getalenteerde muziek -en dans-acts om zichzelf te professionaliseren en te excelleren binnen hun vakgebied, met als doel het optimaal benutten van hun talent(en) in het beroep van Artiest. House of Knowledge werkt graag samen met (nieuwe) acts die zich laten inspireren door een breed scala aan muzikale invloeden. Kwaliteit, authenticiteit en gretigheid zijn hierbij de belangrijkste kernwoorden.

Over Jimmy-Pierre de Graaf 

Jimmy-Pierre de Graaf is een creatieve duizendpoot: creative producer, strateeg en muzikant. In zijn werk draait het om het zichtbaar maken en versterken van onbekende, maar essentiële creatieve bewegingen en gemeenschappen. Hij wil hiermee de culturele sector en de maatschappij uitdagen en verrijken met nieuwe impulsen die de status quo bevragen en bijdragen aan meer collectiviteit, radicale nieuwsgierigheid en verbinding. 

Hij studeerde Productie Podiumkunsten en behaalde zijn Master Creative Producing aan de AHK. Daarnaast is hij voorzitter van Via Rudolphi Producties, lid van de Raad van Toezicht bij Scapino Ballet Rotterdam en docent in ondernemerschap, development en Fair Practice. Als zakelijk directeur van Ulrike Quade Company en oprichter van zowel het internationale agentschap The Creative Embassy als het creatieve bureau SONSON, opereert hij in verschillende lagen van de culturele sector.

Met SONSON biedt hij een platform voor een nieuwe generatie kunstenaars om hun volledige potentieel te benutten. SONSON is ontstaan vanuit de overtuiging dat de huidige tijd vraagt om nieuwe kaders voor artistieke expressie. Door best practices uit verschillende creatieve sectoren, tradities en disciplines samen te brengen, faciliteert SONSON unieke en vernieuwende artistieke werkpraktijken. 

  

Aansluitend aan deze lezing kunnen geïnteresseerden in de masteropleiding DAS Creative Producing in gesprek met studenten en docenten. Meer informatie over de opleidingen vind je op onze website. 

Blijf op de hoogte 

Instagram/Facebook/Linkedin 

Over de samenwerking tussen Adyen en de Academie voor Theater en Dans

In 2022 starten Adyen en de Academie voor Theater en Dans een bijzondere samenwerking om ruimte te bieden voor inspiratie, reflectie en daadkracht in het hart van de stad Amsterdam.

Het bedrijf Adyen is opgericht in 2006, in het centrum van Amsterdam, door een groep Nederlandse ondernemers. Adyen is een betaalplatform dat voor toonaangevende bedrijven over de hele wereld betalingen verwerkt. Momenteel heeft de organisatie meer dan 2000 medewerkers en 27 kantoren over de hele wereld. In 2021 opende Adyen extra kantoorruimte aan het Rokin, in hetzelfde stadscentrum waar de reis van het bedrijf begon. Om zich te verbinden met, en terug te geven aan, de stad Amsterdam, stelt het bedrijf zijn kantoren open voor Amsterdammers in samenwerking met de Academie voor Theater en Dans. Binnen haar onderwijs verkent de academie de manieren waarop kunst kan bijdragen aan het vormgeven van de wereld, vanuit de vaste overtuiging dat kunst mensen en de wereld in beweging kan zetten. 

Delen