Media Thinking: media en lichaam

Gepubliceerd op

De AHK, ArtEZ en de Willem de Kooning Academie organiseren gezamenlijk een lezingenreeks over media en beeldcultuur: Media Thinking. Het thema van de tweede aflevering is Media en lichaam, met sprekers Myrthe Hilkens en Francisco van Jole. Als alles en iedereen mooi gemaakt kan worden met Photoshop, heeft schoonheid dan nog enige betekenis?

 

De representatie van de vrouw en de man in de media is onderhevig aan trends. Wordt ons schoonheidsideaal ingegeven door de media?

Myrthe Hilkens (journalist, schrijver) ergert zich aan de toenemende pornoficatie die zij aantreft in clips, reclames, op internet en tv. Samen met o.a. Sunny Bergman schrijft zij het manifest Sex moet weer haute couture worden (2007). Eind 2008 verschijnt Hilkens boek McSex.

Francisco van Jole (internetjournalist, schrijver) is een fulltime websurfer en kritisch commentator van digitale trends. Hij bericht hierover in Radio Online en op zijn blog www.2525.com. In het mediaprogramma De Leugen Regeert fileert hij wekelijks hypes en nieuws uit de media.

Toegangsprijs: ¤ 10,-
Medewerkers ¤ 5,-
Studenten ¤ 2,50
Reserveren: m.mekkink@ahk.nl

Locatie en tijd
donderdag 9 april, 18.00 20.30 uur
Willem de Kooning Academie, Wijnhaven 61, Rotterdam
trein/metro: Station Rotterdam Blaak
route

Project MediaCultuur
Media Thinking is een initiatief van het project MediaCultuur. Volgens de kunsthogescholen die in dit project participeren, kan (media)kunst een belangrijke rol spelen bij het mediawijs maken van jongeren. Het project genereert lesmateriaal op basis van actuele (media)kunstwerken, laat jongeren kennismaken met mediawijze kunstlessen en biedt het onderwijsveld deskundigheid aan via publicaties en lezingen.

Delen