Michel Schöpping is Gast in Gesprek tijdens het Unheard Film Festival

Gepubliceerd op

Docent Michel Schöpping (sound designer en componist) is de eerste gast in de reeks Gast in Gesprek tijdens het Unheard Film Festival (19 en 24 t/m 27 maart 2011 in EYE en De Balie).

Docent Michel Schöpping (sound designer en componist) is de eerste gast in de reeks Gast in Gesprek op het Unheard Film Festival (19 en 24 t/m 27 maart 2011 in EYE en De Balie). Michel Schöpping is te gast op vrijdag 25 maart.

Het Unheard Film Festival staat in het teken van de betekenis van geluid bij beeld en biedt programma’s die interessant zijn voor filmmakers, sounddesigners, componisten en iedereen die met audiovisuele media werkt. Er zijn voorstellingen met film en live muziek, seminars, bijzondere gasten en de masterclass Deconstructing the Soundtrack door Larry Sider (School of Sound, London) en Stephen Deutsch. Alle voorstellingen op www.unheardfilm.nl

GAST IN GESPREK: Michel Schöpping, Rosto A.D. en Matt Hulse

Sounddesigner en componist Michel Schöpping start de reeks Gast in Gesprek op het Unheard Film Festival. Zijn enorme staat van dienst als componist, sound designer en mixer maakt van Schöpping de ideale Gast in Gesprek. Hij maakte furore als componist van de veelgeprezen soundtrack voor de film Altiplano (Peter Brosens & Jessica Hope Woodworth, 2009) en verzorgde de audio voor talloze documentaires en producties voor televisie. Daarnaast staat hij bekend als een begenadigd sounddesigner, onder andere voor De Helaasheid der Dingen (Felix van Groeningen, 2009). Naast deze werkzaamheden is Michel Schöpping docent op de NFTA. Vrijdag 25 maart.

De tweede Gast in Gesprek is animator, kunstenaar en muzikant Rosto. Zijn 'muzikaal geanimeerde existentialistische sprookjes' wonnen wereldwijd prijzen op verschillende film- en animatiefestivals.

Matt Hulse illustreert aan de hand van fragmenten die hem hebben beïnvloed en geïnspireerd hij hoe hij zelf te werk gaat. Hulse staat bekend om zijn crossmediale werk met een speelse en avontuurlijke insteek.

Verder onder andere:
In Deconstructing the Soundtrack gaan Larry Sider en Stephen Deutsch op zoek naar de manier waarop de soundtrack in speelfilm gebruikt en gehoord zou moeten worden. Hoe ondersteunt het geluid de personages, de plaats en het verhaal van de film?

Tijdens Music@Film presenteert Muziek Centrum Nederland een seminar waarin het publiek wordt geleid langs de eerste stappen van het schrijven en musiceren voor bewegend beeld. De middag is bedoeld voor artiesten en geïnteresseerden die hun horizon willen verbreden en de oversteek willen maken naar het componeren voor beeld. Met o.a. Fons Merkies en Pieter 'Perquisite' Perquin.

High Scores bespreekt sounddesign en het componeren van muziek voor games. Waarin verschilt het sounddesign en componeren van muziek voor films ten opzichte van games? Welke rol neemt de sounddesigner in het productieproces in?

Voor al deze programma’s is een studentenkorting van toepassing en krijgen Cineville-pashouders een gratis kaart. Voor actuele informatie, aanvangstijden en kaartverkoop zie www.unheardfilm.nl

Delen