Cultureel ondernemen
Als je ondernemer bent, zie je kansen en weet je ze te benutten. In deze minor ga je aan de slag als cultureel ondernemer zodat je de juiste houding en belangrijke vaardigheden ontwikkelt. Daarnaast leg je een stevige theoretische basis met de voorbereiding voor je NIMA A-diploma. Je ontwikkelt een marketingcampagne en leert met eigen visie gebruik te maken van de maatschappelijke ontwikkelingen en mogelijkheden van de markt.
Exhibition direction
Tentoonstellingen worden gebruikt in erfgoedinstellingen zoals musea, archieven, dierentuinen, galerieën en bibliotheken en voorlichtende organisaties zoals bezoekerscentra, milieu-, educatieve en science centra, bedrijven, themaparken en overheden, om met het publiek of de klanten te communiceren. Wil je leren hoe je professioneel een effectief en technisch haalbare tentoonstelling ontwerpt en bouwt? Volg dan deze minor van de opleiding Cultureel erfgoed.
Ingangseisen en aanmelden
De minoren lopen van eind januari tot medio juni 2014 en bestaan elk uit zes modulen. Een minor is goed voor 30 EC. Er wordt van je verwacht dat je over een museumjaarkaart beschikt. Houd ook rekening met kosten voor excursies en werkbezoeken. Bij aanmelding kun je aantonen dat je binnen de major van je opleiding voldoende algemene kennis van kunst, cultuur en erfgoed hebt opgedaan. Je moet je keuze voor de minor kunnen motiveren. De aanmelding sluit op 14 januari 2014.
Aanmelden voor de minor Cultureel ondernemen