Studenten Academie voor Beeldende Vorming winnen aanmoedigingsprijs MediaCultuurprijs 2014

foto: Erik Kessels

Gepubliceerd op

Op donderdag 13 maart is voor de zesde keer de MediaCultuurprijs uitgereikt, in de Mediamatic Fabriek te Amsterdam. Derdejaars studenten Simone Brouwer en Anke van Aanholt van de opleiding Docent beeldende kunst en vormgeving wonnen de aanmoedigingsprijs voor hun lessenserie.

Op donderdag 13 maart is voor de zesde keer de MediaCultuurprijs uitgereikt, in de Mediamatic Fabriek te Amsterdam. Derdejaars studenten Simone Brouwer en Anke van Aanholt van de opleiding Docent beeldende kunst en vormgeving wonnen de aanmoedigingsprijs voor hun lessenserie voor het vmbo-t. De prijs voor de beste lessenserie ging naar studenten van ArtEZ.

MediaCultuur is een platform waarin de AHK samenwerkt met kunsthogescholen en partners om docenten op te leiden in het ontwikkelen van kunstlessen rond actuele kunst en media-educatie. De studenten ontwierpen voor de MediaCultuurprijs 2014 lesmodules voor het voortgezet onderwijs. De lessen van de winnaars verschijnen in het lesaanbod op Mediacultuur.net.

Simone Brouwer en Anke van Aanholt wonnen de aanmoedigingsprijs met hun lessenserie Create your own popb(r)and. De serie bestaat uit acht lessen voor eerstejaars leerlingen vbmo-t die ingaan op de maakbaarheid en de verkoopbaarheid van identiteit. Aan de hand van het succes van de popgroepen One direction, Little Mix en Destiny’s Child wordt geleerd hoe een albumhoes tot stand komt om een identiteit te kunnen verkopen.

Tijdens het evenement gaven gastsprekers Erik Kessels (directeur communicatiebureau KesselsKramer) en Arthur Elsenaar (artistiek onderzoeker) invulling aan het thema Communicatie, Mens en Machine. Ook was er een rondleiding in de expositie Faceless, die trends toont in kunst, design en mode om het gezicht te verbergen of te bewerken.

Simone Brouwer en Anke van Aanholt

Delen