Folkert Haanstra presenteert onderzoek 'Beoordelingsinstrumenten in de kunstvakken'

Gepubliceerd op

Welke beoordelingsinstrumenten voor de kunstvakken in het basis- en voortgezet onderwijs zijn beschreven in de wetenschappelijke literatuur? Wat beoordelen deze instrumenten? Wat is de kwaliteit van deze instrumenten? Die vragen staan centraal in de reviewstudie 'Beoordelingsinstrumenten in de kunstvakken' die op 24 november wordt gepresenteerd tijdens de conferentie 'Cultuureducatie en cultuurparticipatie' van het LKCA.

Welke beoordelingsinstrumenten voor de kunstvakken in het basis- en voortgezet onderwijs zijn beschreven in de wetenschappelijke literatuur? Wat beoordelen deze instrumenten? Wat is de kwaliteit van deze instrumenten? Die vragen staan centraal in de reviewstudie Beoordelingsinstrumenten in de kunstvakken die op 24 november wordt gepresenteerd tijdens de conferentie Cultuureducatie en cultuurparticipatie van het LKCA. 

Onderzoekers Folkert Haanstra (AHK), Marie-Louise Damen (UvA) en Talita Groenendijk (AHK, UvA) en Carla van Boxtel (UvA) bespreken de context, opzet en resultaten van dit onderzoek, dat een bijdrage levert aan de landelijke discussie over beoordelingsinstrumenten.

Een van de resultaten is dat de instrumenten zich niet beperken tot makkelijk te meten kennis of technische vaardigheden. Ze hebben ook betrekking op kwalitatieve aspecten, zoals expressie, toonkwaliteit, sfeer en originaliteit. 

Datum: 24  november 2014, 9.30-18.00 uur
Locatie: Utrecht, Cursus- en vergadercentrum Domstad
Kosten: € 95 / € 50 voor studenten

Delen