Melissa Bremmer gepromoveerd aan University of Exeter

Melissa Bremmer (foto: Laura Sinnema)

Melissa Bremmer (foto: Laura Sinnema)

Gepubliceerd op

Melissa Bremmer is op 20 juli jl. gepromoveerd aan de University of Exeter. In haar proefschrift 'What the body knows about teaching music: The specialist pre-school music teacher's pedagogical content knowing regarding teaching and learning rhythm skills viewed from an embodied cognition perspective' onderzoekt zij op een vernieuwende manier de rol van het lichaam van de vakleerkracht muziek tijdens het lesgeven.

 

Melissa startte haar promotieonderzoek in 2011 met steun van het lectoraat Kunst- en Cultuureducatie, het Conservatorium van Amsterdam en een promotievoucher van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten. Melissa doceert zowel bij de master Kunsteducatie als bij de opleiding Docent Muziek van het conservatorium.

Melissa studeerde cum laude af aan de opleiding Docent Muziek van het CvA, vervolgens cum laude in Onderwijskunde aan de Universiteit van Amsterdam, met als specialisatie intercultureel onderwijs. En ook over dit proefschrift deed zij met glans examen. 'No corrections' luidde het oordeel, een zeldzame gebeurtenis bij promoties aan de Britse universiteiten. Op 23 januari 2016 wordt de doctorsbul officieel aan haar overhandigd in Exeter. Promotoren: Dr Susan Young, Early Childhood Music, University of Exeter (UK) en Dr Ros Fisher, Associate Professor Language and Literacy Education, University of Exeter (UK)

Op 12 december a.s. wordt aan het Conservatorium van Amsterdam en met medewerking van het Lectoraat Kunst- en cultuureducatie een internationaal symposium Embodiment in Arts Education georganiseerd, naar aanleiding van het onderzoek van Melissa en dat van Carolien Hermans.

Download het promotieonderzoek

Meer over Melissa Bremmer

Melissa Bremmer (foto: Laura Sinnema)

Melissa Bremmer (foto: Laura Sinnema)

Delen