Groene Amsterdammer publiceert speciale AHK-bijlage over actuele studentenprojecten

Gepubliceerd op

Weekblad De Groene Amsterdammer heeft in samenwerking met de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten een speciale bijlage gepubliceerd, waarin studenten van dichtbij gevolgd worden tijdens hun opleiding en bij de uitvoering van projecten voor externe opdrachtgevers. In vijf artikelen schetst de bijlage een beeld van de maatschappelijke, filosofische en innovatieve vraagstukken waar de AHK-studenten zich mee bezighouden.

De Groene Amsterdammer volgde studenten landschapsarchitectuur tijdens hun onderzoek naar de gevolgen van de plaatsing van 20.000 windmolens op zee. Tegen welke ontwerpvragen liepen zij aan? Studenten Docent beeldende kunst en vormgeving stortten zich op de vraag hoe augmented reality van invloed is op onze beleving van de realiteit en trokken Amsterdam-Noord in om dit te onderzoeken. De Protestantse Diaconie in Amsterdam zocht contact met studenten van de master Museologie voor een project dat de Hoftuin van de diaconie moet transformeren tot een tentoonstellingplaats over het werk en de geschiedenis van de diaconie. In de VRAcademy experimenteren studenten uit alle kunstdisciplines met de mogelijkheden die virtual reality hun vakgebied kan bieden. En tot slot nam de Groene een kijkje bij de 5 O'Clock Class, de vooropleiding die 25 jaar geleden werd opgericht om danstalent uit achterstandswijken naar de dansacademies te krijgen.

De bijlage is in zijn geheel te downloaden op de site van de Groene Amsterdammer via www.groene.nl/2019/amsterdamse-hogeschool-voor-de-kunsten. Daar zijn ook de artikelen afzonderlijk van elkaar te lezen.

Delen