Melissa Bremmer gastredacteur voor Cultuur+Educatie

Gepubliceerd op

Melissa Bremmer, lector Kunsteducatie aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK), heeft recent als gastredacteur meegewerkt aan het nieuwste nummer van het tijdschrift Cultuur+Educatie. Het themanummer “De kracht van belichaamd leren en doceren in kunsteducatieonderzoekt hoe lichamelijke ervaringen en interacties bijdragen aan het leerproces binnen kunsteducatie.

Samen met mede-gastredacteur Luc Nijs nodigde Melissa onderzoekers uit om vanuit verschillende kunstdisciplines te reflecteren op dit thema. Daarnaast bevat het nummer praktijkvoorbeelden die de verbinding tussen theorie en toepassing in de kunsteducatie verkennen. Het resultaat is een waardevol themanummer met inzichten voor iedereen die zich bezighoudt met kunst en onderwijs. Het nummer bevat bijdragen van Farida Nabibaks, Cock Dieleman, Marloeke van der Vlugt, Carolien Hermans, Bob Selderslaghs, Marja-Leena Juntunen, Liesbet Ruben, Imka Buurke & Vanessa Bakhuizen-van ’t Hoogt, Marcel van Brakel en Ulrike Scholtes.

Het themanummer is hier gratis te lezen: download

Delen