Wieke Teselink

Wieke Teselink

Opleiding
Kunsteducatie (master)
Lichting
2018

‘De klas als geniaal gezelschap.’

Door de master Kunsteducatie leer ik 15 professionals in het kunstvak kennen. We kijken samen kunst, pitchen ideeën aan elkaar en onderzoeken ontwikkelingen in de kunsteducatie. Niet alleen bij het koffieapparaat of in de trein naar huis wisselen we kennis uit, maar we maken samen ons onderwijs. Zonder de docenten leren we als masterstudenten al veel van elkaar.

Ik geloof dat in het onderwijs meer gebruikgemaakt mag worden van de kracht van de groep. Veelal is de docent de alwetende expert en volgen de leerlingen. De master heeft mij laten ervaren dat het anders kan. In het literatuuronderzoek duik ik dieper in de wereld van informeel leren en leren in een groep. Het scherpt mijn visie en geeft mij ideeën en handvatten voor mijn kunstlessen in het voortgezet onderwijs.

In de afgelopen twee jaar zag ik meer voorstellingen dan ooit. Ik las een topje van de ijsberg aan interessante artikelen van filosofen, onderzoekers en kunstenaars. En ik ontdekte in de combinatie van de disciplines kunst en bèta een nieuw terrein met vele mogelijkheden. Op allerlei vlakken is er tijdens de studie een flinke voedingsbodem gekweekt, waar ik de komende jaren uit kan putten en verder in kan groeien.

Beroep

Kunstdocent in voortgezet onderwijs en bij Kunstvereniging Diepenheim

Terug naar lijst
Delen