Ömür Sönmez

Ömür Sönmez

Ömür volgde in 2014 de cursus productie-assistentie aan de Filmacademie. Daar werkte hij mee aan de film The Space Between Us (Marc S. Nollkaemper, 2015), waar hij zijn passie voor VFX ontdekte. 
In de zomer van 2018 stond hij als on-set vfx supervisor op de set van Safe Haven (Edson da Conceiçao en Timo Ottevanger). Verder was hij supervisor van de derdejaars periodefilm Achter de Bomen (Thom Lunshof, 2019), en Impasse (Lobke de Boer, 2019). 
Ömür heeft stagegelopen als één van de eerste volumetric artists bij Volucap Studios. Voor zijn eindexamenjaar is hij supervisor geweest bij de projecten Blauwe Maandag (Gregory Samson, 2020), The View from Above (Dylan Werkman, 2020), Kon je dan niet blijven voor mij? (Milou Gevers, 2020), Harmonia (Thom Lunshof, 2020). Hij verzorgde ook de realtime FX van Strangehearts (Gregory Samson, 2020). 
Ömürs ambitie ligt bij VFX-supervisie. Hij vindt het altijd leuk om een uitdagende film te kunnen versterken met VFX en hij houdt ervan om op set te staan. Ömür specialiseert zich verder in Houdini FX. 

Projecten
  • Waarom bleef je niet voor mij?
  • Harmonia
  • Disconnect
  • Blauwe Maandag
  • A View From Above
  • Demi
  • Commercials 2020

Terug naar lijst
Delen