Meldrid Ibrahim
Beroep: educatief ontwerper en docent Breitner Academie
In mijn projecten op het gebied van kunst, media en technologie was ik altijd op een intuïtieve manier bezig met de maatschappelijke kant van kunsteducatie. Tijdens de master Kunsteducatie kreeg ik de kans om echt eens stil te staan bij de kritische en ethische eigenschappen van kunst en hier woorden aan te geven.
Ik schreef een filosofisch essay over de manier waarop kunstenaars laten zien dat technologie niet neutraal is (verschenen op Mister Motley). Mijn literatuur- en empirisch onderzoek gingen over de wijze waarop kunstwerken op het snijvlak van wetenschap en technologie ‘ethische verbeelding' op gang kunnen brengen. Om daarachter te komen was ik samen met Wietske Hellinga een paar weken te gast in een bestaande klassen-groepsapp. Zo ontdekte ik dat het doen van onderzoek een verrassend en rijk inzicht kan geven in de belevingswereld van jongeren!
Voor mij heeft de master een groot nieuw veld van ideeën, betekenissen en nieuwe vragen geopend. Ik blijf dit veld onderzoeken in een blog voor Kunstzone, waarin ik met kunsteducatieve experimenten reageer op actuele kwesties.