Story
Yung-Tuan Ku heeft met Story de publieksprijs gewonnen, zie het nieuwsbericht over de AHK Eindwerkprijs 2015.
Yung-Tuan: ‘Story is a work combination of percussion music, theatre and visual. It is a challenging program outside of the standard percussion performances repertoire showing my artistic music vision. I guided the audience experiencing different soundscapes and shared my own stories with them.
The program consists of four pieces. The first piece of music is Circle of Solitude by Jack Body, music theatre for percussionists playing on house utensils and 1kg of soybeans. Then followed with Ho Shang Yao by James Wood, a great piece of music that was almost never performed. James gave his approval to use his collection of instruments and I performed the piece with soprano Vanja Schoch. The next piece L'isle Joyeuse, a piano solo work originally from Claude Debussy, arranged by my percussion trio Insomnia, to praise the joyful island of Taiwan, where I came from. Take off is a spontaneous interaction between the Birkhahn-Locker (instrument) and an overhead projector, based on Birkhahn-study from Robin Hoffmann.
The recital was a great experience for me. I have proven to be able to organize a concert of this scale from the poster designs, promoting of the concert to the after concert reception. I felt that I have entered the Conservatorium as a music student and graduated from it to become an independent artist.
I am also happy that the program of my final recital had its chance to be performed with ongoing collaborations. Circle of Solitude was invited to perform in the Studio Moving Academy for Performing Arts (MAPA) salon Taste of Taiwan. Ho Shang Yao was invited to perform in the Concertgebouw during the Holland Festival and for the 10th anniversary jubileum weekend of Muziekgebouw aan ‘t IJ. Insomnia percussion trio was invited to perform in NJO Muziekzomer, where we played six concerts, including L'isle Joyeuse.’
Aanbevelingen
Arnold Marinissen, studieleider slagwerk en nieuwe muziek Conservatorium van Amsterdam: 'Het contact met het publiek, de presence op het podium, de samenstelling en presentatie van een concertprogramma, het bewegen dat voor een slagwerker zo essentieel is, dit alles zijn elementen die zij op een excellente manier beheerst en inzet. Dit bracht haar al een prijs op de TROMP International Percussion Competition en veel concertactiviteit in binnen- en buitenland.’
Pepe Garcia, hoofdvakdocent slagwerk Koninklijk Conservatorium te Den Haag: ‘Ik werd verrast door haar muzikaliteit en haar duidelijk uitgewerkte concept. In mijn optiek was het een complete performance die veel verder ging dan een masterexamen. Zij is in mijn ogen een zeer goede performer met een visie en overzicht, iets dat je zelden ziet op deze jonge leeftijd.’
StudentYung-Tuan Ku
Opleiding master Klassiek - slagwerk
Registratie van de voorstelling