THE STUDY THAT I HOLD IS LIKE THE VOICE VIBRATING INSIDE MY THROAT: HUMID, HOT, TREMBLING AND FULL OF AIR

Amador Alina Folini (DAS Choreography, Academie voor Theater en Dans) studeerde af met hun afstudeerwerk “THE STUDY…”.  Een drieluik dat de reis van Amador binnen DAS Choreography markeert.

Dit project verkent de kruispunten van dans, lichaam en stem in fysieke, sonische, poëtische en politieke dimensies. Het omvat drie werken die met elkaar verbonden zijn: een soloperformance, een trio-performance en een film.

De soloperformance "RUIDO ROSA / PINK NOISE" deconstrueert tegenstellingen zoals natuurlijk versus technologisch en fysiek versus mechanisch door de menselijke stem en elektronische geluiden te verweven.

De trio-performance "AEROMANCY" nodigt uit tot reflectie over gedeelde ruimte en ademhaling in een zintuiglijk concert van ritmes, waarbij performers en publiek subtiel de ruimte onderhandelen.

Tot slot verbindt de film "YOU DON’T NEED TO FLY TO TOUCH A TOXIC CLOUD" menselijke en geologische tijd en lichamen in een visuele reis die lucht- en aardlandschappen onderzoekt.

Samen vormen deze werken een poëtisch en diepgaand onderzoek naar de manier waarop we ruimte, geluid en fysieke aanwezigheid ervaren.

“As a non-binary trans artist, my work is grounded in gender and transbodies, but rather than thematizing it, I have made them an important lens through which I approach my art. This allows me to explore bodily and sensory pathways as an alternative ecological mode of existence, resilience, and transformation.”

Aanbevelingen

Jeroen Fabius, artistiek leider DAS Choreography: “Together the works give testimony of the thorough and persistent inquiry into the relations between dance, body, and voice across various dimensions: physical, sonic, vocal, sensorial, poetic, environmental and political. (…) in the work there is boldness and steady but gentle urgency, that can be described as fierceness.”

Joy Mariama Smith, performance kunstenaar, activist, facilitator, curator: “Alina’s works act as a map for a complex constellation of thoughts, feelings, and ideas. These notions were passed through, via touching/feeling/breathing in their creative process, which is relevant not only an act of resistance but also as something that is gross-genre, considering that the practices that Alina names and also inhabit are linked by the notion that they nourish each other.”

Amparo González Sola, choreograaf: “I am impressed by the way Alina approached in a very concrete way issues that could seem abstract, translating concepts and ideas into movement practices and choreographic tools. By placing air and breath as the fundamental matter of their research, Alina opens up a universe of questions about the way in which humans coexist, transform, infect, heat, intoxicate, refresh, oxygenate each other's bodies and environments, whether they want it or not.”

Een project van:

Delen