Organiseren van het werk

Vakken als Projectmanagement en Begroten staan bij verschillende opleidingen op het programma. Voor productiestudenten is dit vanzelfsprekend een groter onderdeel van het curriculum dan voor uitvoerende kunstenaars. Bij de ene opleiding maken marketing en pitchen expliciet onderdeel uit van bovengenoemde vakken, bij andere opleidingen is het werven van publiek onderdeel van het maken van een voorstelling.

Praktijkmodule ontwerpen en organiseren

Over de basisprincipes van projectmanagement, het organiseren van een bureau en een project en het beheersen van tijd, geld en kwaliteit. Studenten van de Academie van Bouwkunst stellen een projectplan op.

Lees verder over praktijkmodules in de studiegids

Web, social media and distribution

Studenten van de Amsterdam Electronic Music Academy leren hoe zij projecten/bands/muziek op een eigen manier snel op het web kunnen krijgen. Student leert o.a. over verschillende technieken en over online promotie en social media. Lees verder over de AEMA

 

Workshop Pitching

Hoe pitch je kort en bondig je eindexamenfilmidee aan onder andere de omroepen? Studenten Regie, Productie en Scenario krijgen lessen presentatietechniek en oefeningen in het pitchen van de eigen filmprojecten voor de presentatie van hun eindexamenprojecten aan de decision makers van de publieke omroepen. 

Lees verder

Project ondernemen

Reinwardt-studenten maken in een team een ondernemingsplan voor een nieuw initiatief binnen de erfgoedsector. In het project komen onderwerpen aan bod als financieel management, marketing, cultuurbeleid, informatiemanagement, beroepsethiek en recht. Uiteindelijk levert het team een innovatief, conceptueel sterk en vooral realistisch plan met een heldere visie op maatschappelijke ontwikkelingen en de wijze waarop de onderneming daarop kan anticiperen en daaraan kan bijdragen.

lees verder

Managementvaardigheden

Studenten Productie podiumkunsten leren hoe zij  een missie/visie kunnen beschrijven en uitdragen, conflicthanteringsmethodes weten toepassen, grenzen kunnen aangeven en bewaken, toepassen van timemanagement tools, gezond leren omgaan met spanning. 

Lees verder

How to Kunst

In het educatief project how to kunst doen alle eerstejaars ervaring op met het ontwikkelen van kunsteducatief materiaal dat ze aan het eind van het project presenteren en aan de man brengen. Hierbij komen veel ondernemerschapselementen aan bod, zoals planmatig werken, communicatie en marketing. Lees verder

Delen