presentations and guest lectures

international

-        ORD (Antwerpen, België, 2017): papervoordracht “De non-verbale didactiek van muziek"
-        EAS-conferentie “Joint (Ad)venture" (Salzburg, Oostenrijk, 2017): projectpresentatie i.s.m. Emiel Heijnen “Performances, social interventions & transformations: interdisciplinary arts educational design";

- A Body of Knowledge - Embodied Cognition and the Arts (University of California, Irvine, USA, december 2016): papervoordracht “Joint body schema in music teaching”;

-       Internationale bijeenkomst “Rip It Up and Start Again: Radical Music Education in Scotland” (Glasgow, 2016) georganiseerd door de University of the West of Scotland, Royal Conservatoire of Scotland, University of Edinburgh en de University of Glasgow: gesprekspartner over de vormgeving van het muziekonderwijs in Schotland. 

- ISME (Glasgow, Schotland, 2016): papervoordracht “What the body knows about teaching music”;

- ICMEM (University of Sheffield, UK, 2015): papervoordracht “What the body knows about teaching music”;

- Center of Research in Early Childhood (Birmingham, UK, 2013): gastlessen over kwalitatief onderzoek aan de Master Early years music education;

- EAS-conferentie ““The Reflective Music Teacher” (Leuven, België, 2013): projectpresentatie i.s.m. Emiel Heijnen “Remix! Hybrid Arts Education Project”;

- ISME (Thessaloniki, Griekenland, 2012): papervoordracht i.s.m. Esther Schopman “Learning to improvise”;

- MERYC (Bologna, Italië, 2009): papervoordracht i.s.m. Annemieke Huisingh “Music is when sounds come together nicely”;

- ISME (Kuala Lumper, Malaysia, 2006): papervoordracht “Rythms around the world, an educational model”;

- ORD (Gent, België, 2005): papervoordracht “Praktijkkennis van vakleerkrachten muziek”.

nationaal

-      Begeleiders van onderzoek van de Master Muziek van het Conservatorium van Amsterdam: “interviews in kwalitatief onderzoek” (2017)

-      Bachelor of Music in Education, Conservatory of Amsterdam (2016): lecture for Swedish delegation of Kulturskolan Marks Kommun "The educational model Rhythms around the World"

-       Bilateral conference on music education "Sustainable Quality in Music Education" (LKCA, FCP, MSA, UCK, het Koorenhuis en SKVR, 2016): co-presentatie met Lili Schutte "Co-teaching in music education"

-Symposium “Muziekeducatie doen we samen” (CvA, HvA en UPvA, 2016): moderator;

-Symposium Goud in handen (Conservatorium van Maastricht, 2016): lezing “Muziekeducatie en de 21st century skills”;

-Symposium “Kunst, Leren, Onderzoek” (LKCA, 2015): papervoordracht “De belichaamde pedagogical content knowledge van vakleerkrachten muziek”; 

-Symposium “Embodiment in Arts Education” (AHK, 2015): lezing “What the body knows about teaching music”;

-Gastles PABO en M4ME-studenten (AHK en HvA, 2015): lezing “Wat het lichaam weet over het lesgeven van muziek”;

-Bijeenkomst “Onderzoek in muziek” (LKCA & Ministerie van OC&W, 2015): presentatie “De praktijkkennis van vakleerkrachten muziek over de ontwikkeling van ritmische vaardigheden vanuit een embodied cognition perspectief”;

-Bijeenkomst “Toetsen en beoordelen” (Breitner academie, AHK, 2015): gastles i.s.m. Emiel Heijnen en Claire Goedman “Authentiek toetsen in het hoger kunstonderwijs”;

-Studiemiddag “Toetsen en beoordelen” (AHK, 2015): lezing “De rol van feedback bij formatief toetsen”;

-MERYC “Music research introduction course” (The Hague University of Applied Sciences, Den Haag, 2013): gastlessen kwalitatief onderzoek in muziekonderwijs;

-Symposium “Onderzoek in muziekeducatie” (Conservatorium van Maastricht, 2012): lezing “Leren improviseren”;

-EAS-conferentie “Craftmanship & Artistry” (Den Haag, 2012): Papervoordracht “Learning to improvise”;

-Conferentie Onderzoek in Cultuureducatie (LKCA en Universiteit Utrecht, 2011): papervoordracht “Leren improviseren”;

-Studiedag Netwerk Muziekdocenten Pabo (Den Haag, 2010): lezing “Muziekonderwijs dat aansluit bij het beeld van het competente kind”;

-Studiedag Koorenhuis (Den Haag, 2009): lezing “Muziek is als geluiden heel mooi door elkaar gaan”;

-Studiemiddag LKCA (2009): lezing “Muziek is als geluiden heel mooi door elkaar gaan”;

-Conferentie “Onderzoek in Cultuureducatie” (LKCA en Rijksuniversiteit Groningen, 2008): papervoordacht “Muziek is als geluiden heel mooi door elkaar gaan”;

-CDIME (World music and dance centre, Rotterdam, 2006): papervoordracht “Rhythms around the world, an educational model”;

-Lectoratendrieluik “Muziekonderwijs in een veranderende samenleving” (Walter Maashuis, 2005): papervoordracht “Van theorie naar praktijk: hoe de vertaalslag te maken?”.

Share