Werkconferentie 'Kunstonderwijs in speciaal onderwijs' van 17 juni 2017

Gepubliceerd op

Op 17 juni werd de werkconferentie "Kunstonderwijs op speciale scholen" georganiseerd door het lectoraat Kunsteducatie, in samenwerking met het Conservatorium van Amsterdam, het LKCA en de sessieleiders Dirk Monsma, Vincent Lamers en Marijke Smedema.

Op 17 juni werd de werkconferentie "Kunstonderwijs op speciale scholen" georganiseerd door het lectoraat Kunsteducatie, in samenwerking met het Conservatorium van Amsterdam, het LKCA en de sessieleiders Dirk Monsma, Vincent Lamers en Marijke Smedema.

Hoe ziet goed kunstonderwijs in het speciaal onderwijs eruit? Welke voorbeelden zijn er, wat kunnen we daarvan leren en welke theorieƫn kunnen we daaraan verbinden? Deze vragen zijn op zaterdag 17 juni met een select gezelschap tijdens een werkconferentie verder uitgediept. Het doel van de werkconferentie is input genereren voor het opzetten van een Professionele Lerende Gemeenschap (PLG) waarin professionals die actief zijn met kunst/cultuureducatie binnen het speciaal onderwijs, elkaar ontmoeten en van elkaar leren.

Op de onderzoeksconferentie van het LKCA in februari 2018 wordt een sessie georganiseerd waarin de PLG opgezet en uitgewerkt gaat worden.

Delen