Seminar Going Digital!

Vrijdag 4 juni 2021 11:00-17:00

Hoe kan jij je creatieve praktijk (digitaal) laten groeien en uitbreiden? In de seminar Going Digital! van AHK Ondernemen krijgen succesvolle ondernemers en experts uit allerlei sectoren krijgen voor één dag het podium. Ze nemen jou mee in hun verhaal, delen inzichten en praktijkervaringen. Luister, doe mee en leer van de besten!

In Going Digital! komen inspirerende creatieve ondernemers aan het woord. Ze nemen je mee met hun succesverhaal en leren je je eigen weg naar (digitaal) succes te ontwikkelen! Ontdek hoe de combinatie van hun mindset, zakelijkheid, aanpak en het internet hun heeft gebracht waar ze nu staan.

In dit seminar volg je drie masterclasses op een dag. Vervolgens schrijf je je in voor één ‘meet the master’ workshop. Deze workshop wordt gegeven door een van de drie masters. Zo heb je de kans om tips en tricks te krijgen voor jouw eigen situatie!

Praktische info

Voertaal
De voertaal van deze masterclasses zijn Engels. Zou je liever een Nederlandse variant willen, stuur dan een bericht naar ondernemen@ahk.nl.

Voor wie
Deze masterclass is voor studenten en alumni van de AHK.

Kosten
Deelnemen kost 20 euro voor de hele dag. Koop hier je ticket. 

Locatie
Online

Heb je nog vragen? Stuur dan een mail naar ondernemen@ahk.nl

De experts

Joey Scheufler

Joey Scheufler is dé TikTok-expert van Nederland en oprichter van Prappers Media Group: een mobile-first marketingbureau dat snel is uitgegroeid tot de Nederlandse marktleider in TikTok-marketing en het grootste TikTok-influencer-bureau van Nederland. Klanten zijn onder meer Pets Place, Zalando, de Nederlandse overheid, Sony Music, Netflix en nationale en internationale artiesten. 

Joey zal inzichten delen als ondernemer en over het voortdurende proces van het herkennen van kansen. Hoe u moet profiteren van nieuwe aankomende ontwikkelingen en opkomende platforms zoals TikTok. Hoe transformeer je kansen in een duurzaam bedrijf en hoe behoud je in dit proces je eigen authenticiteit? 

Shenin Lebrun

Shenin Lebrun (40 jaar) is een ‘multi-passionate ondernemer’. Ze is business coach, tv- en filmproducent, spreker en ondernemer. De afgelopen 17 jaar bouwde ze een sterke corporate carrière op bij Nike, een van de toonaangevende bedrijven in de wereld op het gebied van branding en marketing.

De ‘just do it’-mindset en professionele manier van werken van dit fantastische bedrijf heeft ze ook toegepast in haar privéleven en eigen business. Zo bedacht ze een eigen filmidee dat ze – zonder eerdere connecties in de filmwereld - doorontwikkelde tot echte bioscoopfilm en deze titel (‘Alles voor elkaar’) wordt nog steeds gestreamd op Netflix en Videoland.

Vanuit die succesvolle ambities waagde Shenin onlangs de sprong in het diepe op het gebied van haar eigen ondernemerschap: ze verliet Nike voor haar eigen ondernemingen Hustle & Heart Consultancy en Maya Creatives. Met deze sprong in het diepe helpt ze dagelijks vrouwen die het maximale uit hun business of carrière willen halen en werkt ze aan het realiseren van een Netflix Original en die droom komt met de dag dichterbij.

In de workshop van Shenin leer je hoe jij zonder ervaring of het volgen van de filmacademie voet aan de grond krijgt bij partijen zoals Videoland, Netflix, Amazon en grote producenten. Hoe ga je van dromen naar doen? Shenin geeft je handvatten en helpt je met het ontwikkelen van een 'Just do it' mentaliteit!

 

Jip Heijmerink

Jip Heijmerink (33 jaar) is de oprichter en eigenaar van cultuurvlog platform my daily shot of culture & thuismuseum. My daily shot of culture maakt sinds 2016 cultuurvlogs en andere social media content zoals blogs en podcasts, in samenwerking met diverse (grote en kleine) culturele instellingen in Nederland, met als doel jongeren (20 tot 40 jaar) te enthousiasmeren voor cultuur. Thuismuseum is een platform dat sinds de eerste lockdown in maart 2020 vanuit my daily shot of culture is ontstaan en online museumrondleidingen aanbiedt. Sinds de lockdown hebben bijna 1.5 miljoen cultuurliefhebbers de thuismuseum video’s bekeken.

De workshop focust zich op hoe jij je als kunstenaar beter online kan profileren via social media, zodat het je helpt meer zichtbaar te zijn voor potentiële opdrachtgevers, samenwerkingspartners, fondsen en klanten. In de workshop is er extra aandacht voor hoe je kan zorgen dat deze online strategie jouw onderneming helpt, zonder dat het teveel ten koste gaat van je creatieve werk.

Delen