Kennismaken met het werkveld

Alle opleidingen onderhouden nauwe banden met het werkveld. Studenten leren de spelers in het veld kennen door gastlessen, bezoeken aan instellingen en evenementen op school. Ze ontdekken zo tijdens de studie waar hun wensen en kansen liggen. Bekijk hieronder enkele voorbeelden van kennismaking met het werkveld.

Module projectburo

In het eerste jaar vormen alle studenten van de master Kunsteducatie samen een projectburo dat vier opdrachten uitvoert. De opleiding is opdrachtgever. Studenten organiseren gastlessen en een symposium over kunst en educatie, een pitch voor een kunsteducatief project en zij maken een gezamenlijke publicatie over hun, tijdens het studiejaar ontwikkelde, visie op kunsteducatie. Lees verder 

Pop tv

Masterstudenten van de popopleiding van het Conservatorium van Amsterdam gaan in gesprek met de top van de muziekindustrie in het project Pop tv. Bekijk Pop tv op Facebook

Erfgoedarena

De Reinwardt Academie organiseert zeven keer per jaar een erfgoedbreed, inhoudelijk debat. De thema's voor deze debatavonden worden gekozen door een programmacommissie, in samenwerking met partners uit het erfgoedveld. Lees verder

HALf6

In de hal van de Academie voor Theater en Dans vindt regelmatig de talkshow HALf6 plaats met gasten uit de stad, het werkveld, de opleidingen en de buurt. De talkshow wordt mede georganiseerd door de studenten van de Academie voor Theater en Dans. Lees verder

Stage Mediafonds

Het Mediafonds stimuleert de totstandkoming van cultureel media-aanbod via radio, televisie en internet van de landelijke en regionale publieke media-instellingen. Voor een student Scenario van de Nederlandse Filmacademie is het handig om op de hoogte te zijn van de inhoudelijke koers van het Mediafonds maar ook heel praktisch: hoe gaat het daar in zijn werk? Daarom loopt de scenariostudent daar stage en is hij aanwezig bij besprekingen en evaluaties van fictie- en documentaireprojecten. Lees verder

Opbouw internationaal netwerk

Het Nederlandse Film Festival (NFF) en het Internationaal Documentaire Festival Amsterdam (IDFA) kennen beiden een eigen pre-sales markt; Holland Film Meeting en FORUM. Productiestudenten van de Nederlandse Filmacademie worden uitgenodigd om als ‘observer’ deel te nemen aan beide markten en ontmoeten (buitenlandse) producenten, distributeurs en sales agents. Lees verder

Excursie in het buitenland

Ieder jaar organiseert Cinematography een excursie naar het buitenland voor de derde- en vierdejaars cinematographystudenten van de Nederlandse Filmacademie. Hierbij worden verhuurbedrijven, filmsets en filmscholen bezocht met de bedoeling inzicht te verschaffen over hoe het er in het buitenland op cinematographygebied aan toegaat. Lees verder

Delen