Beeldend kunstonderwijs ter bevordering van persoonsvorming in het voortgezet onderwijs

Melvin Crone (2022)

Denk als een hovenier of reiziger

Persoonsvorming is, samen met socialisering en kwalificatie, een hoofddoel van het onderwijs. Omdat de laatste jaren de nadruk vooral op kwalificatie is komen te liggen, is persoonsvorming nadrukkelijk meegenomen in het project Curriculum.nu. In de voostellen van de ontwikkelgroepen is gestreefd naar een betere balans tussen de drie hoofddoelen. Dat is ook te zien in die voor het leergebied Kunst & Cultuur (2019). Maar wat kan een concrete aanpak zijn om persoonsvorming in beeldend onderwijs te realiseren?

Crone, M. (2022). Beeldend kunstonderwijs ter bevordering van persoonsvorming in het voortgezet onderwijs. Kunstzone, 22(2), 8-11.

Klik hier om het artikel te lezen. 

Bestelinformatie

kunstzone.nl/product/nr-02-februari-2022/

Beeldend kunstonderwijs ter bevordering van persoonsvorming in het voortgezet onderwijs
Terug naar lijst
Delen