Minder vis, meer hengels
Hoe geeft kunstonderwijs op basisscholen aan kinderen ruimte om hun talent, creativiteit en eigenheid te ontwikkelen. Dit boek doet verslag van een project dat deze vraag heeft onderzocht in de praktijk. Het ontwerpmodel van Emiel Heijnen is daarbij ingezet. In dit ontwerpmodel worden drie werelden met elkaar worden verbonden. De leefwereld van het kind, de professionele kunstpraktijk en actuele thema's in de wereld. Het boek neemt je mee met informatie vanuit theorie, voorbeelden van "goede praktijken", onderzoek naar wat kinderen ervan leren en hoe jezelf complexe opdrachten kunt ontwerpen en daarbij kunt samenwerken met kunstenaars en hun inspiratiebronnen. Het geheel wordt verbonden met de vorming van Persoonlijk Meesterschap.
Een praktijkboek onder redactie van Ludie Gootjes-Klamer.
Uitgave van het Lectoraat Goede Onderwijspraktijken van Hogeschool Viaa 2019
Heijnen, E. (2019). Minder vis, meer hengels. In L. Gootjes-Klamer en B. Popkema (Red.), Kunst in Leren: Authentiek kunstonderwijs vanuit persoonlijk meesterschap. (pp. 106-107). Zwolle: Hogeschool Viaa.
- Download
- Minder vis, meer hengels
- Bestelinformatie
Bestel hier
- ISBN
- 978-90-75545-87
