Marlies Valkering

Marlies Valkering

Beeldend kunstenaar/ docent Mediacollege Amsterdam/ freelance kunst en educatie

Onderzoek: Transdisciplinaire ontwerp labs: het interactieproces binnen transdisciplinaire ontwerp labs

Identiteit is voor mij het thema waar ik al jaren mee bezig ben. Tijdens mijn bachelor aan de Academie voor Beeldende Vorming (nu Breitner Academie) ben ik op zoek gegaan naar mijn eigen identiteit. Ook tijdens mijn master speelde identiteit een rol, onder andere in mijn literatuuronderzoek van het eerste jaar: ‘Mixed-ur or Messed-up’, waar ik op zoek ging naar de culturele identiteit in een cultuurgemengde klas tijdens de beeldende les.

Tijdens de master Kunsteducatie zijn thema’s als interdisciplinariteit, diversiteit en samenwerking een leidraad geweest. In mijn ogen een mooie en logische ontwikkeling in mijn thematiek. Diversiteit en individualiteit hebben elkaar nodig. Zonder individualiteit is er geen diversiteit en zonder diversiteit geen individualiteit.

Ik hoop dat we met zijn alle respect kunnen krijgen voor elkaars identiteit en individualiteit, waardoor er binnen een samenwerking diversiteit kan ontstaan. Want een samenwerking is rijker en heeft zin als we van elkaar kunnen leren.

Naast het verduidelijken en verbreden van het thema identiteit en nu ook diversiteit, heeft de master mij ook op het professionele vlak van kunsteducatie ontwikkeld.

De betekenis | De woorden | Het verwoorden | Passie | De samenwerking | Netwerk | Kennis en kunde | Inspiratie.

Ik heb genoten van de spanning, de druk, de samenwerking, de intieme en diverse groep, inspirerende docenten en alle waardevolle momenten. Ik ben gegroeid.

Terug naar lijst
Delen