Philippa Collin
- Opleiding
- Kunsteducatie (master)
- Lichting
- 2024
- Website
- https://inclusive.tourismlab.nl/
- Philippa.Collin@inholland.nl
Beroep: Artist-Educator, onderzoeker, cultureel antropoloog. Hogeschool Inholland.
“If there is no sensory connection to our environment, how can we ever know in our bones we are part of an interdependent ecosystem?” - Philippa Colin (2020), Virtual Vertigo NXS World Publication (5)
Mijn hoofdvraag was: wat kunnen we lenen van kunsteducatie om duurzaamheid op een betekenisvolle manier te onderwijzen in het reguliere hoger onderwijs? Eerst heb ik literatuuronderzoek gedaan naar de voordelen van op kunst gebaseerd en belichaamd duurzaamheidsonderwijs. Vervolgens heb ik deze inzichten gecombineerd met het Inner Development Goals framework om aanbevelingen te doen over hoe we onderwijs kunnen creëren dat evenveel aandacht besteedt aan de behoeften van het hoofd, het hart en de handen van studenten. Samen met medestudenten heb ik ook gekeken naar hoe kunstonderwijs op mbo-scholen kan bijdragen aan de herwaardering van het vakonderwijs, vooral in het bijdragen aan een duurzame samenleving.
Ik heb de filosofie van hoop en pleasure activism (zie A.M. Brown, 2019) onderzocht en ontdekt dat een moedige 'ja' zeggen tegen een crisis transformerend kan zijn.
Tijdens het project Teacher as Artist heb ik gezocht naar verloren boodschappenlijstjes en deze omgevormd tot borduurwerken. Hierbij leerde ik de kwaliteiten en intimiteiten van handschrift kennen, hoe borduurwerk werd gebruikt om shellshock in de Eerste Wereldoorlog te genezen, en de sociale inzichten die zo'n eenvoudig stukje papier kan bieden.