Sandra Denningmann

Sandra Denningmann

Opleiding
Kunsteducatie (master)
Lichting
2024

“Perhaps all of us are better able to communicate through both language and art than we are with one rather than the other." - Rebecca Horn  

Als kunstenaar ben ik geïnteresseerd in de kruisbestuiving tussen beeldende kunst en verhalen vertellen. Als docent wil ik deze combinatie inzetten voor de tastbare bemiddeling van abstracte en complexe vraagstukken.

In het kunsteducatieve project Babylon Z ben ik gegroeid als lesontwerper. Samen met Channa de Vries ontwikkelde ik een lesprogramma voor Stichting Constant. Doel van het project was om jongeren met het werk van Constant Nieuwenhuis bekend te maken, en om ze meer eigenaarschap te laten ervaren over de publieke ruimte. De leerlingen gebruikten Augmented Reality (AR) om de publieke ruimte te voorzien van speelse en expressieve interactiemogelijkheden. Met hun AR-installaties maakten de leerlingen de esthetische en intellectuele visie van het werk New Babylon waar: een stad die zich dagelijks herschept.

In mijn empirisch onderzoek heb ik samen met Maria de Vries verkend welke niet-verbale communicatievormen meertalige leerlingen gebruiken om tot begrip te komen in een nieuwe taal. In dit project heb ik me verdiept in kennis over de samenhang tussen beeldende uitdrukkingsvormen, tekstbegrip en taalontwikkeling. Op basis van de uitkomsten wil ik lessen ontwerpen die het artistieke maakproces gebruiken als vertrekpunt voor de speelse verkenning van tekst.
 

Terug naar lijst
Delen