Alle registers open: nieuwe ontwikkelingen in onderzoek naar muziekeducatie

Gepubliceerd op

Wat gebeurt er precies tijdens het leren en doceren van muziek? Dat wordt ontrafeld in een nieuwe publicatie van onderzoekers naar muziekeducatie, onder wie Melissa Bremmer, docente van de master Kunsteducatie en de opleiding Docent muziek van de AHK.

 

Melissa Bremmer beschrijft in het boek op basis van literatuuronderzoek wat improvisatie precies is en op welke wijze improviseren in groepen gedoceerd kan worden. Zij geeft daarmee antwoord op de vraag hoe docenten om kunnen gaan met de wettelijke taak voor Nederlandse scholen om aandacht te besteden aan improvisatie of compositie.

Alle registers open: nieuwe ontwikkelingen in onderzoek naar muziekeducatie is een uitgave van Cultuur+Educatie en bevat tevens bijdragen van Adri de Vugt, Tim Cain, Marianne op ten Berg en Constantijn Koopman.

Het boek is voor € 16,50 te koop via de website van Cultuurnetwerk.

Zie ook
master Kunsteducatie
opleiding Docent muziek

Delen