Verslag symposium Kunsteducatie als durfkapitaal

Gepubliceerd op

Op 31 maart vond het derde symposium in de estafettereeks SKILLS 21 KUNST in Amsterdam plaats. De zes masteropleidingen Kunsteducatie geven elkaar het stokje door en organiseren jaarlijks samen met het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA) een symposium over belangrijke skills van de 21e eeuw en de kunsteducatie.



Afgelopen maandag was de Amsterdamse Hogeschool van de Kunsten aan de beurt. Thematisch ging het met name om creativiteit, ondernemerschap en welke rol de media daarbij kunnen spelen. Na inspirerende lezingen van onder anderen Pascal Gielen en Henry Jenkins zorgden de Authentic Boys  en de eerstejaars masterstudenten van de master Kunsteducatie voor leven in de brouwerij en sensibiliteit. In de middag is in verschillende zogenaamde Design Challenges in kleine groepen aan concrete projecten gewerkt.

Op de site van het LKCA zijn teksten van de sprekers te downloaden.
Lees ook het Twitter-verslag

Delen