Oud-student Job Kraaijeveld genomineerd voor de Porsche Award

Gepubliceerd op

Job Kraaijeveld, oud-student Camera/Licht, heeft voor de commercial 'Ilse luistert' waarmee hij in 2010 afstudeerde een nominatie ontvangen voor de Porsche International Student Commercial Award. De prijsuitreiking vindt plaats in november.

Job Kraaijeveld, oud-student Camera/Licht van Lichting 2010, heeft voor de commercial 'Ilse luistert' waarmee hij in 2010 afstudeerde een nominatie ontvangen voor Porsche International Student Commercial Award. De prijsuitreiking vindt plaats in november.

De Porsche International Student Commercial Award, kortom PORSCHE AWARD, werd gelanceerd in 2004. Sindsdien is de Filmacademie Baden-Württemberg de gastheer van deze succesvolle internationale student reclamefilm competitie. Porsche is als hoofdsponsor verbonden aan de competitie.

Elk jaar krijgen jonge regisseurs van reclamefilms uit de hele wereld en hun teams de kans om hun creatieve en innovatieve commercials in te dienen. De Porsche Award is de enige internationale reclamefilm prijs die exclusief  ontworpen is voor studenten. Het doel is het aanbieden van een podium voor jonge talenten waarop zij de kans hebben om hun werk te presenteren aan ervaren deskundigen, waardoor de weg wordt vrijgemaakt voor geëngageerde jonge teams naar de professionele commercial wereld. 

Het is inmiddels een traditie geworden dat Porsche als de naamgever en hoofdsponsor van de wedstrijd de drie belangrijkste geldprijzen aanbiedt. Bovendien krijgen de winnaars een trofee in de vorm van een katapult, die de wil van de jonge filmmakers om zich te vestigen in de zeer competitieve markt vertegenwoordigt.

De Porsche Award biedt de studenten ook de gelegenheid voor een culturele uitwisseling, omdat de regisseurs van de tien beste reclamefilms (dwz de shortlist) zullen worden uitgenodigd om deel te nemen aan een tweedaags programma in Ludwigsburg, Het hoogtepunt van hun verblijf is natuurlijk de prijsuitreiking (november 2011).

Delen