Filmacademie-commercial wint (gedeelde) Young Directors Award

Gepubliceerd op

De commercial "Hoe kom je er op?" is een van de prijswinnaars van het Internationale Reclamefestival Lions in Cannes. In de categorie Young Directors Award besloot de jury geen eerste prijs uit te reiken, maar twee tweede prijzen. Een van die prijzen is voor de Filmacademie Commercial "Hoe kom je er op?"

Update 20-6-2013: De commercial "Hoe kom je er op?" is een van de prijswinnaars van het Internationale Reclamefestival Lions in Cannes. In de categorie Young Directors Award besloot de jury geen eerste prijs uit te reiken, maar twee tweede prijzen. Een van die prijzen is voor de Filmacademie Commercial "Hoe kom je er op?"

 

"Hoe kom je erop?" de Filmacademiecommercial die in 2012 gemaakt is  door studenten van de Filmacademie, staat op de shortlist van het reclamefestival Lions in Cannes. 

Dit festival is toonaangevend voor reclamemakers. Van de commercials op de shortlist wordt een boekje en een DVD gemaakt die wereldwijd verspreid wordt onder alle toonaangevende commercialbedrijven. 

De prijsuitreiking vindt plaats op donderdag 20 juni in het JW Marriott Theatre in Cannes, Frankrijk. 

De Young Director Award ondersteunt sinds 1998 debuterend internationaal creatief talent in commerciële films. De YDA is de enige prijs voor beginnende makers. Ten gevolge daarvan is de wedstrijd een plek geworden voor regisseurs die nieuwe technologieën en vooruitstrevende technieken gebruiken. De YDA wordt gezien als het belangrijkste rand-evenement van het Cannes Lions. Er zijn ruim 400 participanten en meer dan 900 toeschouwers per jaar.

Delen