Ben je docent aan een van de docentenopleidingen van de AHK of de master Kunsteducatie? Dan is deelname aan de onderzoeksgroep van het Lectoraat Kunsteducatie wellicht iets voor jou! Zo deden docenten van de AHK o.a. onderzoek naar Transformatief leren, sociaal geëngageerd theater, (kunst)docent als activist, inclusieve dansles en componeren in het basisonderwijs.
Lees hier meer over de onderzoeksgroep.
Op donderdag 11 november 2021 van 8:30 tot 10:00 uur houden we, onder genot van een ontbijt en dampende koffie, een onderzoekspitch. Wat houdt dat in?
- Je geeft een korte presentatie over je onderzoeksvoorstel.
- Je idee voor onderzoek sluit aan bij één van de thema’s:
- interdisciplinariteit: vakoverstijgend onderwijs, interdisciplinaire samenwerking, nieuwe media, kunst, wetenschap en technologie
- sociaal engagement: diversiteit, inclusie, speciaal onderwijs, activisme, kritisch burgerschap
Na de onderzoekspitch besluit het lectoraat welk onderzoek het beste past bij de onderzoeksagenda. Je onderzoek duurt circa 1 - 2 jaar, waarbij je onderzoekstijd wordt vergoed door het lectoraat. Je mag ook een onderzoeksvoorstel doen dat je als duo uitvoert.
Heb je interesse om onderzoek bij het lectoraat te doen, neem dan vóór 14 oktober contact op met:
Melissa Bremmer m.bremmer@ahk.nl en/of
Emiel Heijnen e.heijnen@ahk.nl
Checklist voor je onderzoekspitch:
- Je maakt een presentatie van maximaal 5 minuten met het volgende:
- Vanuit welke theorie of praktijk probleem wil jij onderzoek doen? Licht dat kort toe en noem daarbij 3 literatuurbronnen
- Je voorlopige onderzoeksvraag
- Wat voor soort onderzoek je wilt doen (bijv. casestudy, ontwerp onderzoek, evaluatieonderzoek)
- Wat je denkt dat jouw onderzoek gaat opleveren? (bijv. een product, curriculum, artikel)