Boost Your Business 2019

Je bent een aantal jaar actief als creatief of cultureel ondernemer en wilt grip op de groei van je onderneming. Je bent aan het juiste adres. Vijf bevlogen experts staan voor je klaar.

De masterclass Boost Your Business zijn het resultaat van een bijzondere samenwerking tussen de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten en de Universiteit van Amsterdam | Amsterdam Business School. Zij bundelden hun krachten om creatieve en culturele ondernemers te ondersteunen bij de professionalisering en groei van hun onderneming.

Leer in 6 dinsdagavonden van 5 bevlogen experts over:

  1. Maak je internationale ambities waar
  2. Groei door slimme samenwerkingen
  3. Versterk je positie in de markt

Kosten
€ 110 per masterclass
€ 300 voor alle masterclasses
Prijzen zijn exclusief btw

Locatie
Amsterdam Business School - UvA (M4.02), Plantage Muidergracht 12 in Amsterdam.
Data: dinsdag 7 en 14 mei, 21 en 28 mei, 4 en 11 juni: 19:00-21:45 uur.

De drie masterclasses

Je wilt je werk, jouw creaties, internationaal op de kaart zetten. Welke stappen zet je? Hoe boks je het financieel voor elkaar? Hoe sluit je een internationaal contract? Hoe weet je waar er vraag is? Kan de overheid je helpen? De grens overgaan is makkelijker dan jij misschien denkt. Ontdek het nu.

Dinsdag 19:00-21:45 Amsterdam Business School, M4.02
Voertaal: Engels/Nederlands

7 mei Simone van Bennekom

Welke stappen zet je als je je internationale dromen wilt realiseren? We werken aan een maatwerk stappenplan voor jouw onderneming. Je krijgt inzicht in financieringsmogelijkheden en je ontdekt wat jij nodig hebt om de weg naar het buitenland in te kunnen slaan.

“Internationaal ondernemen is binnen handbereik. Ook voor jou.” Simone van Bennekom is actrice, cultureel econoom en business developer voor AHK en Creative Holland.

14 mei Dr. Markus Paukku

Wat kunnen we leren van internationale organisaties? Hoe kun je dit inzetten voor je eigen onderneming? We gaan in op strategieën, frameworks en instrumenten van internationale ondernemingen. Ook leer je hoe je je kunt positioneren bij een internationale doelgroep.

“Leer van degenen die je voor zijn gegaan.” 
Markus Paukku is econoom en docent Internationaal Management en Strategie aan de Amsterdam Business School.

Je wilt groeien. Samenwerken is één van de manieren. Je denkt erover om je bedrijf samen te voegen met collega-freelancers. Of je wilt een vaste flex pool om je heen creëren. Hoe dan ook, je wilt je slimmer profileren en meer interessante opdrachtgevers aantrekken. Leer nu hoe!

Dinsdag 19:00-21:45 Amsterdam Business School, M4.02

21 mei Dr. Joris Ebbers

Wil je meer halen uit samenwerkingen? Ontdek hoe je je relaties met freelancers en kleine creatieve bedrijven kunt versterken. Aan de orde komen vragen als: met hoeveel opdrachtgevers of freelancers moet ik een vaste relatie opbouwen? Wat zijn de voor- en nadelen van vaste versus losse samenwerkingsrelaties? Hoe creëer je loyaliteit zonder een vast contract?

“Netwerken hebben een vaste basis en een flexibele schil.” 
Joris Ebbers is bedrijfskundige, politicoloog en universitair hoofddocent Ondernemerschap en Innovatie aan de Amsterdam Business School. 

28 mei Dr. Alex Alexiev

Strategische samenwerkingen zijn vaak essentieel voor het realiseren van groei en ambities. Ontdek hoe je de juiste partner kiest en een stevig fundament voor samenwerking bouwt. Leer hoe je de coöperatie actief houdt, hoe je wederzijds vertrouwen opbouwt en welke belangrijke besluiten een rol spelen. Ook gaan we in op hoe jij je als een betrouwbare partij kunt profileren.

“Samenwerken vraagt om strategie.”
Alex Alexiev is bedrijfskundige en docent Strategisch Ondernemerschap en Innovatie aan de Amsterdam Business School.

Je wilt de markt meer naar jouw hand zetten. Niet meer afhankelijk zijn van een handjevol opdrachtgevers en de blaren op je tong kletsen om mensen te overtuigen. Leer je markt kennen, doorzie kansen en valkuilen en ontdek hoe je jouw product of project het podium kunt geven dat het verdient.

Dinsdag 19:00-21:45 Amsterdam Business School, M4.02
Let op: 11 juni les in lokaal MS.02 + slotdrankje

4 juni Simone van Bennekom

Als ondernemer wil je je impact en omzet vergroten. Dat begint met een plan van aanpak. Je maakt kennis met de selectiesystemen van Wijnberg (het belang van markets, peers en expert reviews) en andere factoren (de toegevoegde waarde van sampling, prize winning, digitalization). We gaan ook in op fair practice, vernieuwende verdienmodellen en de kunst van onderhandelen.

“Kleine stappen, grote resultaten.”
Simone van Bennekom is actrice, cultureel econoom en business developer voor AHK en Creative Holland.

11 juni Dr. Monika Kackovic

Hoe kun jij je optimaal positioneren in jouw markt? Leer meer over de context waarin jij werkt, hoe jij daarin op kunt vallen en hoe je slim gebruik kunt maken van externe factoren. Ook krijg je inzicht in de kansen en valkuilen van de markt waarin jij je beweegt. | Deze laatste masterclass sluiten we af met een drankje.

“Impact maken begint met je markt kennen”
Monika Kackovic is econoom en universitair docent Ondernemerschap en Innovatie aan de Universiteit van Amsterdam.

Deze masterclass is mede mogelijk gemaakt door Innovation Exchange Amsterdam (IXA) en Gemeente Amsterdam.

Delen