Starten van de (zelfstandige) beroepspraktijk

Waar ga je straks van leven? Wat moet je voor jezelf of je bedrijf regelen? Wanneer moet je naar de Kamer van Koophandel? Wat leg je vast in een contract en wat is fair practice? Zakelijke beroepsvoorbereiding is onderdeel van de opleiding. De AHK onderhoudt daarnaast

BeroepKunstenaar

 om studenten en alumni hierbij te ondersteunen.

Fair practice module

Een verdiepende lessenreeks rondom het belangrijke thema van een eerlijke arbeidsmarkt voor de kunst- en cultuursector. Hoe bouw je aan een eerlijke werkpraktijk? Hoe kom je zakelijk voor jezelf en de ander op? Wat betekent inclusie en diversiteit in je werkpraktijk en hoe handel je daarnaar?

Lees verder

Keuzevak ondernemen

In dit blended vak focussen de studenten van opleiding Docent beeldende kunst en vormgeving aan de Breitner Academie op het eigen ondernemerschap in de gemengde beroepspraktijk, bijvoorbeeld als docent en kunstenaar. Aan de orde komen onderwerpen als het starten van een bedrijf, het werven, uitvoeren en aanbieden van opdrachten voor projecten in de educatieve sector.

Lees verder

en

bekijk de video

Colleges ontwerpen en ondernemen

De Academie van Bouwkunst biedt de vierdejaars studenten een collegereeks Ontwerpen en ondernemen. Dit gaat over de beroepskwalificaties positioneren, organiseren, omgevingsgerichtheid, communiceren, en ondernemen. Het college schetst een beeld van de verschillende rollen van de architect en biedt aanleidingen om een eigen positie in het vak te bepalen als zelfstandig ondernemer of binnen een bureau. 
Lees verder over deze collegereeks in de studiegids

May Days

May Days is het jaarlijkse eindexamenfestival van de popafdeling. Tijdens festivalavonden op Amsterdamse podia laten de afstuderende popstudenten zien en horen waar ze vier jaar naartoe hebben gewerkt.

lees verder

Building a professional practice

Deze cursus leert muzikanten hoe ze een professionele carrière kunnen ontwikkelen. Onderwerpen zijn onder meer netwerken, programmeren, financiën, subsidies, agenten en managers, doelgroepen, educatieve projecten, branding, marketing, communicatie, timemanagement en persoonlijk leiderschap. 

Lees verder

Module teacher as conceptual artist

Studenten van de master Kunsteducatie onderzoeken hoe een educatieve praktijk tevens een kunstpraktijk kan zijn en hoe een kunstpraktijk ook educatief kan zijn. Tijdens dit vak voeren studenten experimenten uit op het snijvlak vak kunst en educatie in hun eigen praktijk. 

Lees verder

Voorbereiding beroepspraktijk

Studenten van het vierde jaar verlaten naar verwachting de Nederlandse Filmacademie met een diploma op zak en gaan deel uitmaken van de Nederlandse (of soms buitenlandse) filmpraktijk. Dat betekent dat ze ook te maken krijgen met de zakelijke kant van de beroepsuitoefening. Studenten kunnen zich daar gedurende het laatste jaar nog eens specifiek op voorbereiden. Lees verder

Cursus Development

Development hoort in de toekomst van iedere culturele instelling thuis: het is de basis voor een goede relatie met het publiek én met financiële partners. Het gaat dus niet (alleen) over fondsenwerving maar ook over een frisse en creatieve kijk op zakelijke relaties. Studenten en professionals werken in deze cursus samen aan een development-strategie voor een instelling. Lees verder

Delen